10 tips voor een ontspannen vakantie (reis).

 

De vakantietijd is weer aangebroken. Op het nieuws was al te horen dat Schiphol zijn drukste zomer ooit in gaat.
Naast het vliegtuig zullen ook een heleboel mensen de auto pakken om naar hun vakantie bestemming te gaan.
 

Waar je je vakantie ook viert, en wat je ook gaat doen, je zult waarschijnlijk vooral lekker willen loskomen van de dagelijkse drukte..
Een prettige reis en een goede nachtrust zullen daar zeker aan meehelpen.
 

Daarom vandaag 10 tips voor een ontspannen reis, een ontspannen lichaam en een goede nachtrust tijdens je vakantie.

 

10 tips voor een ontspannen vakantie(reis)?
 

1. Met de auto, bus of vliegtuig op reis: Zorg voor een goede zit. Neem eventueel een kussentje mee in de auto, bus of vliegtuig. Er bestaan opblaasbare kussentjes die heel goed werken om de juiste steun in je rug te hebben. (bijv. pocket pillow)

2. Beweeg voldoende tijdens je bus/auto reis. Beweeg je schouders, je armen, je handen, je benen, je voeten, je tenen. Kantel je bekken van voor naar achter om ook je onderrug te ontspannen.

3. Gebruik je rustpauzes om grote bewegingen te maken. Lekker met de armen rondzwaaien, kniebuigen maken of knieheffingen, tikkertje spelen met de kinderen.

4. Reis je met het vliegtuig zorg dan dat je veel beweegt met je voeten en benen. Trek bijvoorbeeld afwisselend je tenen en hielen op. Maar beweeg ook je schouders, armen en nek en handen en vingers. Als je opstaat strek je dan extra uit. 

5. Drink voldoende! (Zeker in het vliegtuig). Wees niet bang dat je vaak moet plassen. Juist als je weinig drinkt komen er stoffen vrij in je blaas waardoor je meer moet plassen....

6. Heb je last van je rug of bekken neem dan een inflatable matje mee. Deze kun je op een te hard/zacht matras leggen waardoor je zelfs op een slecht matras goed kunt liggen en slapen.

7. Oordopjes! Je weet nooit hoeveel herrie je buren maken... Voor een goede nachtrust kunnen oordopjes een uitkomst zijn.

8. Om in slaap te vallen moet je ontspannen. Lig je niet lekker in je bed dan wordt je onrustig, gespannen en kom je minder goed in slaap. Zorg dus dat je prettig ligt (zie ook tip 6 en 9). 

9. Is je matras veel te hard, leg er dan een deken/dekbed o.i.d. op. Hoeslaken erover heen en je ligt een stuk prettiger.

10. Rek en strek je flink uit 's ochtends. Gewoon doen wat er in je opkomt. Je lichaam geeft vaak zelf aan wat er nodig is.


Wat zijn jouw tips? Wat doe jij om je vakantie ontspannen te laten zijn?

Fijne vakantie!!                      

​

Ken je iemand in je omgeving (of heb je zelf klachten) van nek/schouder of rug/bekkenklachten of spanningsklachten attendeer ze dan op onze praktijk (en ons gratis Ebook!).


Wij helpen je graag! 

Voel, doe, leer en beweeg wijzer!


Vriendelijke groeten,
 

Ingmar, Yildiz en Danielle

Beweegwijzer Oefentherapie

PS: Tijdens de zomervakantie gaan wij ook op vakantie maar er is altijd iemand aanwezig in de praktijk dus je kunt gerust een afspraak maken.

 

 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Typ hier jouw bericht:


Naam*
E-mailadres*
Je bericht*
Velden met een * zijn verplicht!